Search This Blog

Sunday, January 23, 2011

Coelacanth ucul:3



What is a coelacanth?
Coelacanths are an ancient group of large, lobe-finned fish . They were thought to be extinct for the last 70 million years until a living coelacanth was caught off of South Africa in 1938. How long have coelacanths existed? Fossil records show that coelacanths have existed for about 400 million years, which makes them one of the oldest living animals lineages on earth.


Where in the world are coelacanths found?
Millions of years ago, coelacanths lived in waters all over the world but now they are only known to exist in two small areas of the world: Comoro Islands near Africa and in Manado Tua, North Sulawesi.

What is special about coelacanths?
Many people are interested in coelacanths because they are rare and they are a living fossil. A living fossil is an organism that has not changed in millions of years. For example, if dinosaurs were still alive today, they would be a living fossil too.

What are some unique features of the coelacanths’ appearance?
Coelacanths have seven thick, fleshy, lobbed fins that move in the water in the same manner as a four-legged animal, such as a trotting horse. They also have an extra tail on the end of their body called an “epicaudal” lobe, which no other fishes have. Coelacanths also have a joint on their skull, which is thought
to allow them to open their upper jaw upward when
capturing prey.

How many coelacanths exist today?
The coelacanth population around the Comoro Islands is estimated to be less than 500 individuals. The population at Manado Tua is not yet known. Other populations may exist in other part of Indonesia, or even in the rest of the world but they have not yet been.

TRANSLATE:
Apa itu Coelacanth sebuah?
Ikan ini adalah sebuah kelompok kuno besar, ikan-bersirip cuping. Mereka dianggap punah 70 juta tahun terakhir sampai coelacanth hidup tertangkap off dari Afrika Selatan pada tahun 1938. Berapa lama ikan ini ada? catatan fosil menunjukkan bahwa ikan ini sudah ada sekitar 400 juta tahun, yang membuat mereka salah satu garis keturunan binatang hidup tertua di bumi.


Di mana di dunia adalah ikan ini ditemukan?
Jutaan tahun yang lalu, ikan raja laut hidup di perairan seluruh dunia tetapi sekarang mereka hanya diketahui ada di dua wilayah kecil dunia: Kepulauan Comoro dekat Afrika dan di Manado Tua, Sulawesi Utara.

Apa yang khusus tentang ikan ini?
Banyak orang yang tertarik pada ikan ini karena mereka jarang dan mereka adalah fosil hidup. Sebuah fosil hidup adalah organisme yang tidak berubah selama jutaan tahun. Misalnya, jika dinosaurus masih hidup hari ini, mereka akan menjadi fosil hidup juga.

Apa sajakah fitur yang unik dari penampilan ikan raja laut '?
Ikan ini memiliki tujuh tebal, berdaging, melemparkan sirip yang bergerak dalam air dengan cara yang sama seperti binatang berkaki empat, seperti kuda berlari. Mereka juga memiliki ekor tambahan di ujung tubuh mereka disebut "epicaudal" lobus, yang tidak ada ikan lain. Ikan ini juga memiliki sendi pada tengkorak mereka, yang diduga
untuk memungkinkan mereka untuk membuka rahang atas mereka ke atas ketika
menangkap mangsa.

Berapa banyak ikan ini ada hari ini?
Populasi Coelacanth di sekitar Kepulauan Komoro diperkirakan kurang dari 500 individu. Populasi di Manado Tua belum diketahui. Populasi lain mungkin ada di bagian lain di Indonesia, atau bahkan di seluruh dunia tetapi mereka belum.

No comments:

Post a Comment